ADAKAH DIA MENCINTAI KAMU?

Mari tanya pada diri sendiri siapa pasangan anda..hehehehe…Mungkin  anda sedar tapi biasa lah kalau kita tak nak terima hakikat sebenar.Selidik apa yang patut,ketahui apa yang tersirat,selami RAHSIA ini..

  • Orang yang mencintai anda tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai anda. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada anda .Maka jika anda tanya “awak cintakan saya?” dan dia tidak tahu jawapan nya,anda  tidak seharus nya melenting tak tentu pasal.Dia sebenar nya sangat mencintai anda.Mencintai seseorang seharus nya tanpa sebab kerana itu yang akan membawa hubungan tanpa penghujung. =)
  •  

  • Walaupun anda sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting anda bahagia dan anda tetap menjadi impiannya.Ini nama nya pengorbanan dalam hubungan.Cinta tidak semesti nya memiliki tapi kebahagian.Jangan penting kan diri sendiri. (^_-)
  •  

  • Orang yang mencintai anda selalu menerima anda  seadanya, di hati dan matanya,anda selalu yang tercantik walaupun mungkin anda merasa berat badan kamu sudah bertambah.hehehe…..itu sebagai contoh saja,mungkin muka anda penuh jerawat ke,juling sikit ke tapi yang penting anda telah tertanam di hati nya..peeeeaaargh….ayat!! =) Maka jangan merungut,hubungan akan lebih manis jika kita menerima dia seadanya.Percaya lah..=)
  •  

  • Orang yang mencintai anda selalu ingin tahu tentang apa saja yang anda lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.Betul!!!!!! Maka jangan lah malas kan diri untuk memberi tahu segala aktiviti anda jika anda sendiri ingin mengetahui aktiviti si dia.Berkongsi setiap saat yang ada akan membuat kan diri ini lebih di hargai.Anda bukan mengongkong tapi cuba untuk memahami.Lebih manis lagi kita sebenar nya mengelak dari salah faham. (*_^)
  •  

  • Orang yang mencintai anda akan mengirimkan SMS seperti ‘selamat pagi’, ‘selamat hari minggu’, ‘gudnite’, ‘take care’, dan lain-lain lagi, walaupun anda tidak membalas SMS nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.Kadang-kadang,manusia sangat susah untuk menunjuk kan rasa di hati,maka tidak hairan lah insan bernama “ego” itu wujud.Oleh itu anda seharus nya menghargai setiap perkataan yang si dia sampai kan.Ambil sebagai positif,cipta hubungan yang manis. “,
  •  

  • Orang yang mencintai anda akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama anda, bahkan mungkin kejadian yang anda sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak boleh berulang selalu.Kenangan samada yang manis mahupun yang pahit,seharusnya di ambil bagi menguat kan lagi hubungan yang sedia kukuh.Baju yang dipakai masa kali pertama dating,movie pertama yang anda tonton bersama,hadiah pertama yang si dia beri kepada anda.Semua itu kenangan yang boleh membuat kan diri masing=masing tersenyum =)
  •  

  • Orang yang mencintai anda selalu mengingati setiap kata-kata yang anda ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang anda sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-kata anda di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang anda tuturkan padanya??haaa…..mungkin juga kata-kata gurauan. “andartu busuk” hehehe…..atau pun “anak ikan perasan!!” =) kata-kata ini akan merancak kan lagi hubungan anda (^_^)
  •  

  • Orang yang mencintai anda akan belajar menggemari kegemaran anda, bahkan mungkin meminjam CD milik anda, kerana dia ingin tahu apa kegemaran anda – kesukaan anda kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan anda, tapi akhirnya dia berjaya.Sebagai contoh,jika anda gemar menonton cerita korea>>si dia akan cuba menonton cerita ini walaupun sebelum ini si dia tidak pernah terfikir akan menonton nya.iiiiiiish…..romentik nya,Hargai lah si dia..bukan senang untuk membuat sesuatu yang bukan kebiasaan kita. =)
  •  

  • Kalau kali terakhir kalian bertemu anda mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan anda – kerana dia bimbangkan tentang anda.Si dia sentiasa ingin bersama anda,dan tidak mahu anda keseorangan (*_0)
  •  

  • Jika anda mengatakan akan menghadapi exam, dia akan menanyakan bila exam itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.Keperihatinan nama nya..hehehe….Maka jangan segan silu untuk membalas dengan ucapan terima kasih dan sayang..hehe..
  •  

  • Orang yang mencintai anda akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.Sebagai contoh “kain pelekat” hehehe…yang pasti nya anda akan simpan sebaik mungkin…eeee…kolot la plak..hehehe….
  •  

  • Orang yang mencintai anda akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan anda, sehingga anda menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana anda telah menggegarkan dunianya.peeeeeaaaargh….Sebenarnya,si dia cuba untuk mendengar setiap nafas dan suara yang anda lafas kan.Bagi nya semua itu memberi makna sayang untuk nya.Cukup hanya mendengar suara,sudah mampu membuat hati ini terpesona.Cinta itu hebat!!
  •  

  • Orang yang mencintai anda selalu ingin berada dekat dengan anda dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan anda.Bagi si dia setiap saat sangat berharga,dapat melihat gerak geri anda sudah mampu menenang kan hati nya.Jadi jangan marah atau meluat jika si dia sering kali minta untuk berjumpa..k?? =)
  •  

  • Dihatinya dia benar-benar takut kehilangan anda, mungkin dia tidak pernah ucap kan dengan kata-kata tapi jauh di sudut hati bahawa dia takut dan risau kehilangan anda.Mungkin tindakan nya kadang2 membuat anda marah dan meluat tapi sebenar nya dia sangat mencintai anda (^_^)
  •  

  • Orang yang mencintai anda sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon anda 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan anda di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan anda. “budak busuk..mmmmuuuuaahh….” Sebenar nya die rindu akan anda,maka cuba lah hargai si dia..Luang kan masa bersama,membalas sms mungkin..hehehe…
  •  

  • Jika anda memintanya untuk mengajari anda sesuatu maka dia akan mengajari anda dengan sabar walaupun anda mungkin orang yang terbodoh di dunia! Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu anda. Dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan anda walau sesukar mana permintaan anda. “1+1 berapa??”  hehehe…… :p
  •  

  • Kalau anda melihat handphone-nya maka nama anda akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari anda walaupun itu kiriman berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya. Tapi jaga-jaga,Mungkin ada sms perempuan/lelaki lain..hehehe…kantoi sudah!! =)
  •  

  • Dan jika anda cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan mungkin membuat kan hati nya tawar. Maka cuba lah memujuk nya sebelum ia terlambat..chayoo!!
  •  

  • Orang yang begitu mencintai anda, tidak pernah memaksa anda memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu anda terbeban dengan karenahnya. Saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan anda, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta. Dia akan patuh pada segala suruhan mu.. “jangan call,kalau tak saya mati kan telefon ni terus!!paham?” Dia akan berdiam kerana itu arahan dari insan yang di cintai nya.
  • I LOVE U SAYANG (^_0)

    Leave a Reply

    Fill in your details below or click an icon to log in:

    WordPress.com Logo

    You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

    Twitter picture

    You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

    Facebook photo

    You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

    Google+ photo

    You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

    Connecting to %s

    %d bloggers like this: